Sunday 26 August 2012

Aku Dan Motor

Sebelum apa-apa aku kasi kad raya dulu kat korang yg sudi lawati blog ni , Hari Raya korang macam mana ? mesti best kan , yang puasa tak penuh tu mintak-mintak la ganti balek , susah nanti kat akhirat kene seksa ..Cerita pasal Hari raya ni mesti dalam fikiran korang fikir pasal "Duit Raya" kan ? tahun ni aku dapat 300 ringgit , alhamdulillah ! nak guna untuk apa erk dut raya ni ..em . . But Korang bertuah dapat beraya penuh sebulan , macam aku ni sampai raya ke 6 jer . Nak tahu kenapa ? hah ni aku nak cerita ni kenapa  .

        Waktu hari raya ke-6 aku tengah rehat kat rumah aku ...Hilang penat muncul pulak Bosan , alahai macam-macam tapi macam mana plak kan rezeki saudara aku balek bawak motor ,dia pon nk rehat penat keje la kan .. aku tidak melepaskan peluang bawak motor kan ..( motor sendiri bapak bawak gi jalan-jalan ) ,, sewaktu aku bawak motor jalan sekeliling kampung , kampung aku besar lagi dari Kajang ni , waktu dalam perjalanan tu masyaallah tak tahu plak aku ada dusun yg Besar bapak gajah kat kmpung aku , bapak gajah jugak yg aku sebut hehe , lepas puas tengok aku gi arr kedai beli air 100PLUS , sedap dorh ! hilang dahaga ! tapi apakan daya dah nak masuk waktu Maghrib aku pon terpaksa balek .
                                 Waktu nak balik rumah mesti ada U-turn , waktu lepas u-turn ni lah Ketentuan allah yg tak diduga berlaku , aku nak la letak kaki aku kat tempat pemijak kaki kt motor tu , aku pon tk tahu macam mana ! kaki aku tersuwey ke jalan ...waktu tu motor ngah laju ! apa lagi Tersungkur la aku ke jalan berbatu-batu tu , Tergolek-golek aku kat jalan ..waktu jatuh tu muka aku jatuh dulu nasib la aku sempat cabut cermin mata aku dan campak ke mana tah , tapi allah beri selamatkan aku ,muka aku cedera di sebelah mata kiri sikit jer , yang teruk nya di bahagian Bahu sebesar bahu tu lah lukanya , Selain tu luka di kedua belah kaki dan tangan turun kene , Rasa bersallah pon ada waktu tu ,dalam hati "Ya allah , inilah akibat daripada dosa aku selama ni "baru aku tahu betapa cepatnya allah membalas dosa aku yg aku buat , mesti setan melompat bergembira dapat kenekan aku ..aku dibawa ke Klinik Penawar ..nurse mencuci luka aku dengan cecair bewarna kuning nama nya aku tak tahu ..doktor pulak memberi aku satu suntikan , Darah yg mengalir sungguh banyak , selain aku kecewa badanku penuh dengan Luka ! Aku juga turut sedih ! seluar jeans aku yg baru beli beharga 200 Boleh koyak rabak di makan Jalan raya ! tapi apakan daya aku ni manusia macam korang yang ngah baca tu .
                                 Ini satu pengajaran untuk aku dan Troma naik motor tu masih ada sampai sekarang . Allah hu Akbar , Allah maha besar .. Sekian saja cerita yg dapat post untuk bacaan korang semua .

No comments:

Post a Comment